zondag 21 augustus 2011

Beauty: een bodyscrub uit eigen keuken


Hi,

Dit blog gaat over alles waar ik van houd: fashion, beauty, relaties, boeken, films, koken.. Mijn All Time Favorites. Ik wil mijn ervaringen, recepten en tips graag met jullie delen. Ik probeer all deze dingen in mijn leven te stoppen en zo alles uit het leven te halen.

Ik wil beginnen met een heerlijke beautytip die ik net nog uitgeprobeerd heb. Ik heb een donkere huid, en vaak last van een droge huid. Een aantal bodylotions werken niet, dus ik besloot zelf aan de slag te gaan. Het resultaat: een heerlijke, makkelijke bodyscrub voor een droge huid. En alles komt gewoon uit de keuken!

Benodigdheden:

- een kopje zout (bij voorkeur keukenzout)
- een half/driekwart kopje olijfolie
- zes druppels huidolie (bijvoorbeeld lavendelolie. Deze is te koop bij De Tuinen, maar ook gewoon bij het Kruidvat)

Doe het zout in een kom of schaal. Voeg de olijfolie toe. Pas op dat de verhoudingen goed blijven. Voeg al mengend de zes druppels olie toe en meng het geheel langzaam. Scrub de huid afwisselend zacht en krachtig. Laat het een minuutje intrekken en was het vervolgens af met lauwwarm water. De olijfolie voedt de huid en zo blijft de huid soepel en glanzend.

Heerlijk voor een rustige zondagmiddag, alleen of met vriendinnen. Veel succes!

Enjoy!

Liefs,

Jasmijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten